9.1.20

Altyazı'nın Ocak-Şubat sayısı bayilerde!


Altyazı Sinema Dergisi 2020 yılına 193. sayısıyla merhaba diyor.
Derginin Ocak-Şubat sayısının kapağını Martin Scorsese’nin başyapıtı Taksi Şoförü’nden (Taxi Driver, 1976) bir kare süslüyor.
Usta yönetmenin sinemasına dair kapsamlı bir dosyanın yer aldığı derginin ücretsiz eki ‘Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’ da Türkiye’deki sanatsal ifade özgürlüğünün nabzını tutmaya devam ediyor.

KAPAK KONUSU: MARTIN SCORSESE

Altyazı Sinema Dergisi 2020’li yıllara başlarken, geçen senenin en çok ses getiren filmlerinden The Irishman’a imza atan Martin Scorsese’ye dair geniş bir dosya sunuyor. Kutlukhan Kutlu, Ali Deniz Şensöz, Aslı Ildır ve Ali Ercivan imzalı inceleme yazıları yönetmenin elli yılı aşan kariyeri boyunca ortaya koyduğu sayısız klasiğe, tekrar tekrar geri döndüğü şiddet, inanç, kefaret gibi temalara, hiç bitmeyen biçimsel arayışlarına odaklanarak bütünlüklü bir yönetmen portresi ortaya çıkarıyor.




SEFİLLER

Geçtiğimiz yıl Cannes Film Festivali’nde Jüri Özel Ödülü kazanan Ladj Ly imzalı Sefiller (Les Misérables), Paris’in banliyölerinde yaşayan farklı etnik gruplar ile polis arasında yaşanan gerilime odaklanıyor. Filmle ilgili yazısında Aslı Ildır, genç yönetmenin kamerasını nasıl bir politik araca dönüştürdüğüne ve günümüz toplumsal hareketlerini nasıl ele aldığına yakından bakıyor.

PERDEDEKİ FÜHRER

Taika Waititi imzalı Tavşan Jojo (Jojo Rabbit) bir kez daha Adolf Hitler’in ve faşizmin beyazperdedeki temsil biçimlerini tartışmaya açarken Alman sinema yazarı ve belgeselci Rüdiger Suchsland, Altyazı için kaleme aldığı yazıda 1930’lardan günümüze sayısız filmde bir karakter olarak karşımıza çıkan Hitler’e sinemanın nasıl baktığını inceliyor. Yazının çevirisi Yeşim Tabak’a ait.




BEDENİMİ KAYBETTİM

Paris’te bir laboratuvardan kaçan kesik bir elin yolculuğu ile genç bir göçmenin öyküsünü birbirine paralel olarak takip eden Bedenimi Kaybettim (J’ai Perdu Mon Corps), yılın en dikkat çekici filmlerinden biri. Fatma Cihan Akkartal, elle çizim tekniğine başvuran Jérémy Clapin imzalı animasyonu fantastik ve dokunaklı bir büyüme hikâyesi olarak değerlendiriyor.

YUVARLAK MASA TARTIŞMASI: 2019’DA SİNEMA

Sinema yazarları geride bıraktığımız yılın en iyi filmlerini, en çok tartışma yaratan ödüllerini, gözden kaçan gizli hazinelerini, dijital platformların dikkat çeken başarısını mercek altına alıyor. Bir yuvarlak masa etrafında bir araya gelen Güvenç Atsüren, Ali Ercivan, Berke Göl, Selin Gürel ve Aslı Ildır, 2019’un dünya ve Türkiye sineması açısından nasıl geçtiği hakkında sohbet ediyor.

Altyazı Fasikül: Özgür Sinema


Sinemada ifade özgürlüğü alanının genişlemesine katkı sağlamayı amaçlayan Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’nın dördüncü sayısı, Altyazı Sinema Dergisi'nin Ocak-Şubat sayısı ile birlikte bayilerde.