27.11.14
Disney / Pixar 'The Good Dinosaur' ile sınırları yeniden çiziyor!.
"The Good Dinosaur" (Pixar, Disney/Pixar) filminde; Arlo isminde 21 metre uzunluğundaki Apatosaurus türü olan genç bir dinazor, Spot adında bir çocukla arkadaş olur.
İlk yönetmenlik denemesini gerçekleştiren Peter Sohn, 2000 yılından beri, Emeryville, Kaliforniya’da stüdyo sanatçısı olarak çalışıyordu.
Pixar, filmin ilk yönetmeni olan Bob Peterson ile 2013 yazında yaratıcı endişelerden ötürü yolları ayırınca, Shon, resmi olmayarak bu görevi üstlenmişti.
Son bir yılda Sohn, sessizce hikayeyi düzene soktu, 2015 Kasım’da vizyona girmesi için hazırlamaya başladı ve hikayeyi genç bir dinozorla bir çocuğun arkadaşlığını anlatan bir komedi haline getirdi.
Geçen hafta kendisiyle yapılan röportajda "Hikayenin kalbi hala aynı," diyor Sohn.
"Konu hep bu genç dinozorun büyümesiyle ilgiliydi. Ama dünya çok değişti. Tabiat da bir karakter haline geldi."
Animasyonlarda yönetmen değişikliği normaldir.
Yapım süreçleri bir insanın yaratıcılık ve yönetmenlik olarak dayanıklılığını test edebilir.
"The Good Dinosaur" stüdyonun son sekiz filminden değişikliğe uğrayan dördüncü filmi.
Ancak bu hareket, Pixar’a ve aile şirketi, Walt Disney Co.’ya baş ağrısı verdi.
Bu da "The Good Dinosaur'un" gösterim tarihini, Mayıs 2014 yılında 18 ay geriye attı.
Bu zamanlama, Pixar’ı 2014 yılında filmsiz bıraktı ve Andrew Stanton’un beklenen filmi "Finding Nemo"nun devamı olan, "Finding Dory"i, 2016’ya attı ve şirket 50 çalışanını açığa almak zorunda kaldı.
Stüdyonun genel müdürü ve prodüksiyonun yapım başkanı Jim Morris, "Pixar için çok dramatik bir olaydı," diyor.
"Şirket zor bir duruma girdi. Bir çok stüdyo, 'Film güzel. Kötü değil.' derdi. Ve kötü de değildi; ama muhteşem de değildi. Biz muhteşem bir film yapmak istedik."
O zamanlar, Pixar’ın liderleri, stüdyo başkanı Ed Catmull da dahil, Peterson’ın yaratıcı anlamda çıkmaza girdiğini ve hikayeyle ilgili önemli kararları vermekte çok yavaş olduğunu hissetti.
Sohn, Peterson’ın yardımcı yönetmeni olarak, bir bakıma Pixar’ın vekili olarak görev yapıyordu.
Peterson'ın versiyonunda, Dünya’ya bir asteroid çarpmıyor ve dinozorların soyu tükenmemiş oluyor; Lucas Neff tarafından seslendirilen, genç bir Apatosaurus olan Arlo, Spot (Benjamin Bogas) adında bir çocukla dostluk kuruyor.
Sohn, Peterson’un bazı önemli fikirlerini değiştirdi.
Mesela dinozorları amiş çiftçiler gibi modelleme fikrine yeni elementler ekledi ve tabiata, filmin düşmanı şeklinde davranmayı seçti.
"Bob görevden alındığında, filmi elimden geldiğince desteklemeye çalıştım," diyor Sohn.
"Bu çocuğun ve bu filmin büyümesi lazımdı. Buna nasıl sahip çıkacağımla ilgiliydi… Orijinal versiyona sadık kalarak daha da iyileştirmek istedim."
Filmi devralan 37 yaşındaki Sohn, yeni jenerasyon yönetmenlerden biri haline geliyor ve 40’lı yaşlarının sonlarında olan Stanton, Pete Docter ve "Toy Story 3" yönetmeni Lee Unkrich gibi isimlerle birlikte anılmaya başlanıyor.
Bronx’ta, Kore göçmeni bir ailede doğan Sohn, Kaliforniya Sanat Enstitüsü’nde animasyon okurken, yaz işi olarak Brad Bird’ün kült klasiği "Iron Giant"ta çalıştı.
Pixar’da ise Sohn, sanat, hikaye ve animasyon departmanlarında öne çıktı ve 2009 kısa filmi "Partly Cloudy"i yöneterek stüdyonun büyük gözlü çoşkun karakteri olarak anılmaya başladı.
Sohn, bir Pixar karakterine ilham bile oldu: Russell, "Up" filminin hevesli kaşifi...
"Onun sıcak, açık, masum bir dünya görüşü var ve bunu mizaha dönüştürebiliyor," diyor Morris, Sohn hakkında.
Yapımcı Denise Ream’e göre, Sohn Good Dinosaur işini, geçtiğimiz yaz, olası yeni bir versiyonun prezantasyonunu yaptıktan sonra aldı.
Sohn'un tecrübesizliği sebebiyle, Ream, Pixar’ın usta departman başkanlarını ona "The Good Dinosaur"u bitirmesinde yardım etmesi için listeledi.
Listede "Ratatouille"e görsel zenginliğini veren isimler, prodüksiyon tasarımcısı Harley Jessup, görüntü ve ışık yönetmeni Sharon Calahan yer aldı. (2007’nin başarılı filminde de tesadüfen Pixar, yönetmen değişikliğine giderek fikrin sahibi Jan Pinkava’dan Bird’e kaymıştı.)
Peterson, Pixar’da çalışmaya devam ediyor ve Morris’e göre, Docter’in bir sonraki filmi, "Inside Out," ve "Finding Dory"de yazar olarak görev yapıyor.
Kendisi bu durum hakkında yorum yapmayı reddetti.
"Bir animasyonu yönetmek çok daha zor," diyor Morris.
"Canlı çekimlerde sete geldiğinizde, aktörleriniz, yeriniz bellidir. Ekibiniz oradadır. Animasyonda her şeyi kendiniz yapmak zorundasınız. Hiçbir şey bedava değil. Güzel bir gün batışı ya da aktörlerin doğaçlaması yoktur. Biri yönetmen koltuğuna oturmadan işin yürüyüp yürümeyeceğini bilemezsiniz."