25.12.18

Onuryay Evrentan: Avlu’daki karakterimin tersiyim!


Ekranların beğenilen Avlu dizisinde, Cezaevi Müdür Yardımcısı Özlem Balaban karakteriyle dikkatleri çeken güzel oyuncu Onuryay Evrentan, geçtiğimiz gün TRT FM’de Oylum Seçin’in Kum Saati programının konuğu oldu.

Başarılı oyuncu, programcı Oylum Seçin’in oyunculuk, Avlu dizisindeki karakteri ve özel hayatıyla ilgili sorularının yanı sıra, en çok dikkat çeken dizide giydiği üniforma  ile dinleyicilerden gelen soruları da yanıtladı.

Üniforma kostümün etkisi büyük!


Üniforma, karakterin hem kadınsı hem de güçlü özelliklerini ortaya çıkarıyor!
Kadın dinleyicilerin, ‘Bayılıyoruz üniformanıza, dizi bittikten sonra satılacak mı?’ sorusuna, Onuryay Evrentan, gülerek yanıt verdi: ‘Beğeniyor olmanız bizi çok mutlu ediyor, teşekkür ederiz. Ancak dizi bittikten sonra böyle bir satışın olup olmayacağını inanın bilmiyorum. Ancak üniformanın etkisinin büyük olduğunu ben de görüyorum. Mesela çekim bitse de yardımcı çocuk oyuncular aralarında çekişme yaşadıkları anda bana gelip benden yardım istiyorlar. Bu tatlı bir detay. Sanırım üniforma kostümü kadın için hem kadınsı özellikleri ile hem de güç simgesi ile dikkatleri çekiyor.” yanıtını verdi.

Avlu’daki karakterimin aksine bir karakterim!


Programda cezaevi Müdür Yardımcısı Özlem karakterinin, aşırı kontrolcü, annesine bağımlı bir kişilik ve öz güveni eksik bir kadın olduğu üzerinde durulurken, yetenekli oyuncu kendisiyle canlandırdığı karakter arasındaki bir bağın olup olmadığı sorusuna şu yanıtı verdi; “Özlem annesinin baskısında yetişmiş ve öz güveni eksik. Annesinin onu hakir, yetersiz görmesi ve sürekli suratına vurmasıyla onun ve hayatında kim olursa onların uydusu olmayı tercih etmiş bir karakter. Bağımlı bir kişilik. Bu kişilikler ailede yeterince sevgiyi ve ilgiyi göremedikleri için öz güvensiz yetişiyor ve bunu normal sayıyor. Ben Özlem’in aksine bir karakterim. Çok mutlu bir ailede yetiştim. Mesela annem ve babam beni özgür ve öz güvenli yetiştirdi. Seçimlerime ve fikirlerime hep saygı gösterdiler. Onların kızı olduğum için çok şanslıyım.”



Sette ego savaşımız hiç yok!


Hikayesi gereği kadın ağırlıklı oyuncuların olduğu dizi Avlu’da ego savaşı olup olmadığının konuşulduğu Oylum Seçin’in programında, Onuryay Evrentan, “Böyle düşünülür. Ego savaşları vardır denir. Ancak bizim setimizde böyle bir şey yok. Hatta hiç yok. Çok uyumlu bir ekibiz. Çekim aralarında biz odalarımıza, dinlenme alanlarımıza çekilir kitap okuruz, provamızı yaparız, dinleniriz, sohbet ederiz. Ve çok eğleniriz.” dedi.

Kariyer planı çok önemli!


Oyuncunun kariyer planlamasının her şeyden önemli olduğunun üzerinde durulduğu programda, Onuryay Evrentan, bu konunun kendisi için de çok önemli olduğunu dile getirdi ve “Benim için işin maddiyatı evet yaşam için gerekli kısım. Ama geriye dönüp baktığımda iyi projelerde yer alarak iyi bir kariyer yapmak çok daha önemli. Ben ölene kadar tiyatro ve oyunculuk yapmak istiyorum. İyi bir kariyer yönetimi çok çok önemli. Hayatta Evet’lerden çok Hayır’larınız ve doğru seçimleriniz olmalı. Ben bu konuda da şanslıyım. Menajerim Arzu Gamze Kılınç ile aynı noktalardan doğru yerlere birlikte bakabiliyoruz. Onun da oyuncu olması zaten benim için büyük bir şans.” dedi.