5.4.19

İstanbul Film Festivali'nin Sinema Ödülleri Sahiplerini Buldu!


İstanbul Film Festivali tarafından sinemaya gönül ve emek veren isimlere takdim edilen Sinema Ödülleri de sahiplerini buldu.

Festivalin bu yılki Sinema Emek Ödülü’nün sahibi, yıllardır film kültürü ve sinema belleğini savunan, Türk Sinematek derneğinin kurucuları arasında yer alan akademisyen Jak Şalom oldu.
Jak Şalom’a ödülünü İstanbul Film Festivali kurucularından ve festivalin eski direktörü Hülya Uçansu takdim etti.

38. İstanbul Film Festivali’nin ilk Sinema Onur Ödülü, Türk sinemasının Altın Çocuğu, oyuncu ve yapımcı Göksel Arsoy’a sunuldu.
Arsoy’a ödülü oyuncu Suzan Avcı tarafından takdim edildi.  Festivalin diğer Sinema Onur Ödülü, 1965’te başlayan kariyeri boyunca yüze yakın film ve diziyle güçlü kadınları canlandıran Selda Alkor’a sunuldu.
Alkor’un ödülü Nurgül Yeşilçay tarafından takdim edildi.



38. İstanbul Film Festivali Yaşam Boyu Başarı Ödülü ise, sinemaya 1962 yılında kurgucu olarak başlayan yakın tarih sinemacısı olarak toplumsal çatışmaları ve dönüşümleri, kültürel ve ekonomik sorunları beyaz perdeye aktaran, sinemamıza Altın Palmiye’yi kazandıran Şerif Gören’e sunuldu.
Şerif Gören’e ödülü Kadir İnanır tarafından takdim edildi.


Jak Şalom

Birer cümleyle Sinema Ödülleri: 

Jak Şalom: “Emekliydim, emektar oldum. Sinema Emek Ödülü’nü aldığım için çok teşekkür ederim.”

Göksel Arsoy: “Bana göre siyah-beyaz filmler aşkı ve dramı daha iyi hissettiriyor.”

Selda Alkor: “Bu ödülü sinemamızın aramızda olmayan kadınları ve sinemacıları adına alıyorum.”

Şerif Gören: “Sinema aşktır, sinema güzelliktir, sinema barıştır, sinema insandır.”

Kadir İnanır: “Şerif Abi yarın set var dese koşarak gideceğim tek yönetmendir.”