Yalın ve romansı anlatımıyla sanat tarihini herkes için ilgi çekici ve anlaşılır kılan genç sanat tarihçisi Celil Sadık, “Tarihli Sanat” adlı internet sitesinde ve “Sanatın Tarihi” rumuzuyla sosyal medyada yaptığı paylaşımlarla yüz binlerce takipçisini zamanda yolculuğa çıkarıyor.
Sadık, Epsilon logosuyla okurlara ulaşan ve ilk üç kitabı büyük ilgi gören Uygarlığın Ayak İzleri serisinin yeni üyesi Batı Resim Sanatında Mitoloji’de ise sanatseverlerin en önemli sorularından birine yanıt arıyor: “Mitolojik resimler nasıl okunur?”
Sanat tarihçisi Celil Sadık 2016’dan bu yana internet üzerinden yaptığı paylaşımlarla yüz binlerce kişiye ulaşıyor. Hayatın özüne varmak; geçmiş ve geleceği bir araya getirip ikisini birden okumak ve çağın hızına rağmen yavaşlayıp bir nefes almak isteyen insanlara ulaşmayı hedefleyen Sadık, sade üslubuyla toplumun her kesimine hitap etmeyi başarıyor. Bu yaklaşımıyla sanat tarihini elitist bir alan olmaktan çıkaran genç yazarın hazırladığı Uygarlığın Ayak İzleri serisinin kitapları da yoğun ilgi dolayısıyla tekrar tekrar baskıya girerken serinin yeni kitapları için çalışmalar devam ediyor.
Resimlerin dilini öğrenebilmek için vâkıf olunması gereken konulardan ilki, hiç şüphe yok ki mitolojidir. Epsilon’un okurlarla buluşturduğu Uygarlığın Ayak İzleri serisinin dördüncü kitabı Batı Resim Sanatında Mitoloji, içinde yer alan her bir resimle okurların tarihe yolculuk yapmasını sağlayan birer kapı açıyor. Okurlar, mitolojinin farklı dönemlerde ne amaçlarla kullanıldığını görüyor; ilhamını mitolojik anlatılardan alan resimleri tanıyıp okumayı kolaylaştıracak bir yol izliyor. Sanatseverlere, birden fazla eserde oldukça farklı yorumlanmış mitolojik karakterleri ve hikâyelerini nasıl tanıyabileceğini öğrenme imkânı sunan kitap, eserlerin ait oldukları dönemlere ve özelliklerine değiniyor, akımların ünlü sanatçıları hakkında önemli bilgiler veriyor ve birbirleriyle benzerliklerini/farklılıklarını inceliyor. Dinin görsel bir dile dönüşerek halka neler anlatabileceğini görmenin yanı sıra okurlar Hıristiyanların, Antik Pagan inanışlarını kendi dinlerine, resimlerine ve günlük yaşamlarına nasıl adapte ettiklerine tanıklık ediyor. Katolik Kilisesi’nin veya Floransalı zengin ailelerin mitolojiyi ne kadar etkili bir resim dili olarak kullandığını gözler önüne seren Batı Resim Sanatında Mitoloji kitabı, aynı zamanda mitolojik hikâyeler üzerinden Hıristiyanlık öğretilerini de tanıtıyor.
Celil Sadık’ın Uygarlığın Ayak İzleri serisinin dördüncü kitabı Batı Resim Sanatında Mitoloji, Epsilon logosuyla raflarda ve internet satış sitelerinde!
CELİL SADIK
Celil Sadık, 26 Ekim 1991’de Ankara’da doğdu. Pamukkale Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümü’nden 2016 yılında mezun oldu. Fakülteyi “Bizans Dönemi Ankara’sı” ve “Roma Hamamındaki Bizans Eserleri” adlı çalışmalarla tamamlayan Sadık’ın uzmanlık alanı Bizans ve Batı sanatıyla modern sanatlardır. Tezi için Ankara’da altmışın üzerinde köy gezerek Bizans Dönemi yerleşkeleri ve eserlerini inceledikten sonra mesleğini seven, bilgilerini daima canlı tutmak isteyen bir sanat tarihçisi olarak “Tarihli Sanat” (www.tarihlisanat.com) adlı bir web sayfası oluşturup makalelerini yayınlamaya başladı. @sanatntarihi rumuzuyla sosyal medya üzerinden paylaşımlar yapan Celil Sadık’ın yüz binlerce sanatsever takipçisi bulunmaktadır. Ankara ve İstanbul’daki çeşitli sanat galerilerinde seminerler veren Sadık, ressamların hayatlarından Mısır piramitlerine dek pek çok ilgi çekici başlığa dair bilgilerini paylaşıyor ve Türkiye’nin dört bir yanındaki takipçilerine sanat sevgisi aşılamayı sürdürüyor.
Yazarın Diğer Kitapları:
Uygarlığın Ayak İzleri - Rönesans’tan Barok Dönem’e Sanat Dehaları (Epsilon Yayınevi, 2019)
Uygarlığın Ayak İzleri - Krallar ve Tanrılar (Epsilon Yayınevi, 2020)
Uygarlığın Ayak İzleri - Batı Resminde Aşk ve Bazı Küçük Felaketler (Epsilon Yayınevi, 2021)